Ingen vila på semestern inte...

Nu var det vår (Johannes och Jessicas) tur att ha semester.. Lite tid och mycket att göra så det blev några fullspäckade dagar :) På lördagen började jag (Jessica) resan. Första stoppet blev i Moghult, där jag lite diskret hade bjudit in mig själv på lunch.. Passade även på att plocka upp Johannes och vi började med en tur till Karlshamn och Östresjöfestivalen.. Inget vidare drag, men fint väder så vi njöt i fulla drag ändå ;-) Därefter vidare till stugan i Trummenäs.. Ett måste med en tur dit varje sommar :P 

Söndagen begav vi oss in till Karlskrona för att testa en fartygssimulator.. Blev en tur i Göteborgs hamn med stridsfartyg! Så om ni har vägarna förbi Gbg och tycker det saknas nåt, är det antagligen vi som har råkat skjuta å bomba lite ;) Det var faktiskt rätt häftigt, men man blev allt lite sjösjuk... :P Därefter gjorde vi dagens goda gärning då vi skänkte några mynt till Rosenbom.. Får ju passa på med lite kultur på semestern oxå ;) Dagen avslutades med två rundor på minigolfbanan.. Den första blev (tro det eller ej) oavgjord! :D Fast nästa vann golfproffset såklart, å tur var kasnke det...

    

På måndagen passade vi på att hyra kanot och paddla i Ronnebyån.. Riktigt roligt, fast lite jobbigt när vi fick motvind på tillbakavägen.. Till Johannes stora förvåning lyckades jag vara så still hela tiden att kanoten inte välte :P Dessutom fiskade vi lite och fick upp två abborrar :D Fastän jag å pappa fiskade en del när jag var liten var detta faktiskt första gången jag fick napp!

På Tisdagen tog vi igen oss lite och solade, men inget bad för det blåste å var alldeles för kallt vid havet. På kvällen blev det bio, den nya Narniafilmen.. Kan vi verkligen rekommendera! Onsdagen var det dags att bege sig hemåt igen för några timmars jobb på torsdagsmorgonen.. Hann med att slå några bollar på rangen innan vi åkte och sen blev det ett stopp i Växjö för lunch och ett i Rydaholm för att kunna bada å spela lite yatzy... Ska inte säga vem som vann, det är oviktigt.. ;-)

På torsdagen passade vi på att gå på torsdagskvällen i Borås.. Rydell & Quick spelade och de filmade så alla som vill se oss får köpa deras jubileumsdvd nästa år ;-) (Vi står ganska långt bak till höger så ni vet var ni ska spana :P) Idag, fredag har vi varit i Göteborg.. Började med naturhistoriska riksmuseet för att spana in ett fullgånget siamesiskt tvillingfoster i konservburk.. Var min syster som hade varit där å sett de å berättat om de och det var lika äckligt som det låter.. Är det verkligen tilåtet undrar vi? Därefter blev det ännu lite mer golf, äventyrsgolf denna gången.. var faktiskt ganska kul tillslut... Fast i början var jag riktigt sur och frustrerad när bollarna inte gick dit jag ville.. :P Hann även med en sväng på universeum.. Där hittade vi nemo, gick en sväng i regnskogen och lekte bland barnen på experimentavdelningen :) Kände oss som två jättar bland alla dvärgar :P

  

Imon ska vi till stranden å steka.. Framsidan för Johannes del för baksidan har fortfarande en fin nyans av falu rödfärg ;-) Tjoho pusselipuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0