"Stockholm i mitt hjärta..."

Nu är jag (Ann-Sofie) hemma igen efter en liten semestertripp till Stockholm. SKönt att komma hemmifrån lite och vara ledig från jobbet.

Dag 1: Tidig uppstigning för att sätta sig på tåget mot Stockholm. När vi hade kommit dit kl 11 gick vi till hotellet för att lämna väskorna. Skönt att bo på hotell mitt i centrum :).
Efter det åkte vi ut till söder för att äta lite lunch. Eftermiddagen spenderade vi i representationsvåningarna på slottet. Dessa våningar kan jag nog aldrig få för mycket av :P. vi han även med att ta en fika i gamla stan, där jag och mamma fick rädda barn :P. Var en liten pojke som försvann från sina föräldrar. Ingen hittade pojken och familjen blev ganska desperata. Efter ett tag kom det ut en liten pojk från toaletten. Han hade blivit akut nödig och gick på toa. Som tur var slutade det hela lyckligt i alla fall. På kvällen gjorde vi ett besök på Skansen för att titta på allsången. Var egentligen därför vi åkte till Stockholm. Var en kul upplevelse men inget jag längtar tillbaka till. Ljudet var dåligt och man såg dåligt. Helt enkelt bättre att sitta hemma i tv-soffan coh titta. Där hör man och ser mycket bättre.



Anders Lundin


Dag 2: Blev det först en härlig frukost på Scabdic Sergel Plaza. Sedan gick vi och strosade runt på Östermalm, bland det lite finare folket. Helt plötsligt möter vi Maggnus Uggla!!!! Klart det bästa den dagen :). Jag kastade mej över telefonen och sms:ade Jessica :P. Men Jessica var inte lessen för att du inte fick se honom, vi får ju chansen i augusti tillsammans:P. Sedan blev det lunch i gamla stan och där efter tågresa hem. Nu ska jag vila fötter och ben ett par dagar, för de är alldeles ömma efter allt vi har gått.

Magnus Ugglas rygg längst till höger!


Gamla stan

Första dagen vi var i Stockholm höll busstrejken på. Då var stockholm en helt annan stad. Jag gillar Stockholm bättre utan bussar. är mycket lugnare och skönare då. Det var synd strejken inte höll på dagen efter med :P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0